Jak ochránit své srdce

Jak chránit své srdce a oběhový systém?

heartMožná Vás překvapí, že se stav srdce a cév české populace se od 90. let minulého století o dost zlepšil z hlediska výskytu kardiovaskulárních chorob. Přesto téměř polovina z nás podle statistik umírá na kardiovaskulární choroby. Bez potřebné motivace ale většina lidí o své zdraví dostatečně dbát nebude. Přestože žijeme v mnohem větším stresu a víc za sebe musíme bojovat, naše zdravotní situace se spíše zlepšuje, tedy alespoň co se kardiovaskulárních chorob týče. Zdá se tedy, že vliv stresu nelze přeceňovat a nebude až tak velký.

Co ale naopak má vliv zcela zásadní je strava, pohyb a životní styl. Nesčetné studie prokázaly, že kouření a obezita má velmi negativní vliv na stav srdce i našich tkání. Kouření jednoznačně zvyšuje nejen úmrtnost, ale i nemocnost lidí.

Rádi bychom vás motivovali k lepší péči o vaše srdce a oběhový systém.

Stačí pár změn...

Stačí několik malých změn v životním stylu a riziko, že právě vás postihne vážná srdeční choroba, bude o něco nižší. A to už rozhodně stojí za to! Takže na co se zaměřit?

1. Co vlastně jíme

Každý ví, že by se měl vyhýbat nezdravým tučným a sladkým jídlům, takže tohle pravidlo nebudeme nijak obšírně rozebírat (zkrátka opravdu platí, že jsme to, co jíme – a všechno se nám jednou vrátí na zdraví, tím si můžeme být jisti). Zařaďte do stravy více vlákniny. Autoři výzkumu zjistili, že ženy, jež do svého jídelníčku zařadily 23 gramů vlákniny denně, snížily pravděpodobnost vzniku srdečního onemocnění o celých 23 % – v porovnání se ženami, jež snědly pouhých 11 gramů vlákniny denně.

2. Jak se hýbeme

Pohyb má zkrátka ve zdravém životním stylu – a tedy i problematice prevence kardiovaskulárních chorob – nezaměnitelný význam. O plných 30 % snížíte nebezpečí onemocnění některou z těchto nemocí, pokud věnujete nějaké pohybové aktivitě alespoň 30 minut denně. Překvapeni? To přece zvládne každý. Lékaři se shodují, že rychlejší chůze je jeden z nejzdravějších pohybů pro organismu. Pokud si vezmete hůlky (tzv. nordic walking), zapojíte celé tělo a ještě ulevíte kolenům a kyčlím.

3. Jak spíme

walking

Ze všech stran slyšíme a čteme, jak bychom měli každou den (respektive noc) věnovat spánku minimálně 7, ale nejlépe 8 hodin. Ruku na srdce – kolik z nás se tímto pravidlem skutečně řídí? Stále máme tendenci spánek podceňovat, máme pocit, že je spousta jiných věcí, kterým se musíme věnovat – a spánek kvůli nim odsouváme. Chyba. Například studie Harvardovy univerzity prokázala, že ženy, které spí méně než 7 hodin denně, mají zvýšené riziko vzniku srdečního onemocnění. Důvod? Zvýšená produkce stresového hormonu a zvýšený tlak. A pro pány to platí také…

4. Prevence

Využíváte možnost preventivních prohlídek u vašeho praktického lékaře včetně měření krevního tlaku? Riziko vysokého krevního tlaku neboli hypertenze se navenek neprojevuje žádnými příznaky, ale její důsledky jsou pro organismus často velmi vážné, přezdívá se jí „tichý zabiják“. Takže zjistěte, zda netrápí hypertenze i vás. 

Cardiovascular JuiceDoplňte preventivní prohlídky účinnými přírodními doplňky stravy jako je Curaloe 100% za studena lisovaná Aloe Vera šťáva s mandarinkou a majoránkou, která je opravdovým elixírem zdraví pro podporu cév a srdce. Aloe Vera obsahuje vitamíny A, B1, B2,B3, B6, B12, C, E a kyselinu listovou, minerály, polysacharady a aminokyselinky. Celkově až 300 bioaktivních látek s řadou blahodárných účinků na organismus zejména na imunitu a zažívací ústrojí. Curaloe pěstuje a zpracovává Aloe Vera na ekologické plantáži v té nejvyšší kvalitě. Díky tomu jsou výrobky opravdu účinné a vysoce kvalitní.

Výtažek z kůry mandarinky pomáhá proti volným radikálům a nespavosti, zklidňuje a harmonizuje tep.Tento doplněk stravy obsahuje dalších 5 bylin podporující správnou srdeční činnost, zdravé cévy a ochranu organismu. Kromě kůry z mandarinky se jedná o citronovou kůru, levanduli, majoránku, niaouli a rojovník. Citronová kůra obsahuje citrusové bioflavonoidy, které jsou důležité pro správnou funkci a kvalitu cév. Jsou také nezbytné pro optimální využití vitamínu C v organismu, kde zesilují jeho účinek. Pomáhají chránit tělo před vnějšími vlivy, posilují imunitní systém a tím pozitivně ovlivňují řadu zdravotních problémů. Rojovník (ledum) neboli „medvědí košiláč“, či také známý pod pojmem Labradorský čaj není běžně známý, ale v přírodním léčitelství se používá od pradávna. Jsou záznamy od severských Vikingů nebo po tisíciletí pomáhal indiánům k léčení řady potíží souvisejících s ledvinami. Byl používán jako posilující nápoj a také jako pomocník proti kurdějím. Užíval se na horečky a nachlazení. Působí antibakteriálně, protizánětlivě a chrání cévy a játra. 

Jak vidíte, stačí tak málo pro sebe udělat a jak moc můžete prospět svému zdraví. Začněte už dnes.

Autor: H. Chundelová, Curaloe

Zdroj:

Vlastní výzkum Ecocity Curacao, vyrábějící pod značkou Curaloe doplňky stravy pro zdraví

http://www.tlukotsrdce.cz/clanek/1012/jak-ochranit-sve-srdce-rozhovor-s-odbornikem/

https://www.prostreno.cz/zdravi-a-diety/clanky/3992/Jak-nejlepe-chranit-sve-srdce